Over ons

Inhoud van deze pagina

Zelfverzekerd in je huid! Heb je last van acné, eczeem, littekens, haargroei, pigmentvlekjes of roodheid? Of wil je graag werken aan algehele huidverbetering? Bij De Huidtherapeut ben je aan het juiste adres! Wij zijn expert in het behandelen van de huid. Met de nieuwste kennis en inzichten en modernste apparatuur nemen we graag de tijd om samen met jou te kijken wat de beste behandelopties voor je zijn. Je bent van harte welkom.

De kliniek

Onze kliniek vind je aan de Richterslaan 62 in Nieuwegein. We zitten in een verzamelgebouw waaronder diverse zorgdisciplines gevestigd zijn, zoals fysiotherapie, osteopathie en logopedie. In de kliniek beschikken we over meerdere modern uitgeruste behandelkamers.

De huidtherapeuten

Olga Kraaijeveld
Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten: 502009
Kwaliteitsregister Paramedici: KP 39909894688
AGB-code 90-043664

Linda van Ewijk
Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten: 520815
Kwaliteitsregister Paramedici: 39105679788
AGB-code 90-109992

Noortje van Duppen
Kwaliteitsregister Paramedici: 39107853588
AGB-code 90-117202

Onze werkwijze

Afspraak maken

Via ons online boekingssysteem kun je makkelijk en snel een afspraak inplannen. Je kunt ook contact met ons opnemen via 030 604 77 76 voor het inplannen van een afspraak, meer informatie of het stellen van jouw vragen.

Tijdens openingstijden kun je ons telefonisch bereiken. Wanneer wij in behandeling zijn, kunnen wij jouw oproep niet altijd direct beantwoorden en vragen wij je om jouw naam, telefoonnummer en boodschap in te spreken op onze voicemail. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Het intakegesprek

Voorafgaand aan iedere behandeling plannen we een intakegesprek met je in. Na het inplannen van een intakegesprek, krijg je een online intakeformulier toegestuurd. Wij vragen je om dit voorafgaand aan het gesprek in te vullen. Het is voor ons belangrijk om te weten hoe jouw algemene gezondheid is zodat we daar rekening mee kunnen houden. Alle informatie wordt opgeslagen in jouw persoonlijke, beveiligde dossier en die alleen wordt gebruikt door De Huidtherapeut. Zo zijn we optimaal voorbereid op onze eerste kennismaking!

Tijdens het intakegesprek brengen wij jouw vragen, wensen en algehele gezondheid in kaart. Je huid wordt onder de loep genomen en je krijgt alle informatie over de diverse behandelmogelijkheden en tarieven. De huidtherapeut stelt samen met jou een persoonlijk behandelplan op.

Neem eventueel jouw medicijnenlijst en/of een verwijsbrief mee. Bij personen jonger dan 16 jaar, is de aanwezigheid van een ouder of voogd verplicht bij het intakegesprek.

De behandeling

Wanneer je besluit met de behandeling te willen starten, verleen je door middel van een digitale behandelovereenkomst toestemming aan de huidtherapeut. Ook worden er foto’s gemaakt om de resultaten inzichtelijk te maken en te kunnen evalueren.

Vergoeding zorgverzekeraar

Bij een aanvullende verzekering en een medische indicatie voor acnétherapie in het gezicht, camouflagetherapie voor het gezicht en ontharen (laserontharing/elektrische epilatie) van het gezicht, kun je in aanmerking komen voor vergoeding van uw zorgverzekeraar. Informeer bij jouw zorgverzekeraar over de rechten op vergoeding en de daarbij horende polisvoorwaarden.

Afspraak verzetten of annuleren

Via ons online boekingssysteem kun je afspraken verzetten en annuleren. Indien het je niet lukt om een afspraak na te komen, vragen wij om dit uiterlijk 48 uur voor aanvang van de afspraak telefonisch of per email aan ons door te geven. Wanneer je niet op de afspraak verschijnt, of minder dan 48 uur voor aanvang telefonisch of per mail afmeldt, zijn we genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Deze kosten bedragen € 1,- per gereserveerde minuut behandeltijd.

Kwaliteitsborging

Voor ons betekend kwaliteit het controleren, bewaken en verbeteren van onze zorg. Zo word je bij ons uitsluitend behandeld door kwaliteitsgeregistreerde therapeuten. Zij voldoen daarmee aan de juiste opleidingseisen en zijn doorlopend bezig met het volgen van vakgerichte nascholing en training. Daarnaast voldoet de praktijk aan de juiste hygiëne en veiligheidseisen en wordt er gewerkt volgens de meest recente richtlijnen.

In de Kwaliteitswet Zorginstellingen staat omschreven dat instellingen verantwoorde zorg moeten leveren. Dit houdt onder anderen in dat de zorg die geleverd wordt doeltreffend, doelmatig, patiëntgericht én van goede kwaliteit moet zijn. Wij hechten hier grote waarde aan en doen alles binnen ons kunnen om elke cliënt de best mogelijke behandeling te bieden.

Klachtenbehandeling

Wij doen onze uiterste best om je een optimale behandeling aan te bieden. Heb je op- of aanmerkingen over enig aspect van de behandeling, aarzel dan niet en geef het aan ons door. Wij vragen je hiervoor een aparte afspraak te maken zodat wij de tijd kunnen nemen om de klacht met je te bespreken.

Bent je van mening dat wij jouw klacht niet naar behoren hebben opgelost of geef je de voorkeur aan een bemiddelingsgesprek? Dan kun je contact opnemen met het secretariaat van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH).

Wanneer ook een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat oplevert kun je je wenden tot de Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn (KCP).

Wet Bescherming Persoonsgegevens

Al onze medewerkers gaan vertrouwelijk met patiëntengegevens om. Het patiëntendossier is veilig opgeslagen in een automatiseringssysteem voor de huidtherapeutische praktijk. De gegevens in deze beveiligde praktijksoftware kunnen niet verloren gaan of in onbevoegde handen terechtkomen. De gegevens kunnen wel gebruikt worden voor statistiek, kwaliteitsverbetering en ondersteuning van de bedrijfsvoering.